​Brittiska succégruppen Little Mix intar Stockholm i helgen

​Brittiska succégruppen Little Mix intar Stockholm i helgen

Englands just nu hetaste popband, Little Mix är på ingång till Stockholm för att i helgen gästa Gröna Lund och TV4:s Sommarkrysset. I skrivande stund toppar Little Mix den brittiska singellistan med sin nya singel ”Black Magic”. Besöket till Sverige i helgen är bandets första någonsin – och de svenska fansen är överlyckliga.

Förutom att gästa Sommarkrysset i morgon lördag 20:00 så kommer Perrie Edwards, Leigh-Anne Pinnock, Jesy Nelson och Jade Thirlwall i Little Mix träffa media samt hålla ett exklusivt fanevent i Stockholm på söndag för inbjudna tävlingsvinnare.

Little Mix passar också på att offentliggöra sitt tredje och kommande album, ”Get Weird” som släpps fredagen den 6 november världen över. Tjejerna har varit delaktiga i den kreativa processen och de har skapat albumet tillsammans med bland andra Ed Drewett (Olly Murs, One Direction) och Maegan Cottone (Britney Spears, Demi Lovato). Little Mix beskriver ”Get Weird” som en uppmaning att våga vara unik och våga sticka ut – att inte hålla tillbaka den man är. På albumet finns låten ”Weird People” som handlar just om detta ständigt aktuella ämne. Andra låttitlar på nya albumet ”Get Weird” är ”Love Me Like You”, ”Secret Love Song” och “Lightning”.

Little Mix bildades 2011 och har sålt över 7 miljoner album världen över och de har haft tre #1-singlar på Englandslistan. De båda tidigare utgivna albumen ”DNA” och ”Salute” har sålt platina i hemlandet och tjejerna har turnérat flitigt på hemmaplan samt USA, Australien och Japan.

Nu tittar Little Mix uppåt och framåt med ”Black Magic”-succén och nya albumet ”Get Weird” – och första Sverigebesöket i helgen, såklart.

Welcome to Sweden, Little Mix!

www.twitter.com/LittleMix
www.facebook.com/LittleMixOfficial