Broken Bells släpper albumet “After The Disco” den 31 januari

Broken Bells släpper albumet “After The Disco” den 31 januari

Den 31 januari 2014 släpper Broken Bells det nya albumet ”After The Disco” som är uppföljaren till det självbetitlade debutalbumet som släpptes 2010. Först ut från det kommande albumet är singeln ”Holding On For Life” som snabbt spred sig världen över när Broken Bells släppte den här videon.

Broken Bells består av Brian Burton och James Mercer som fann varandra under Roskildefestivalen för några år sedan. Brian Burton är mest känd som Danger Mouse och för att ha jobbat med bl. a. Gorillaz, Beck, The Black Keys och även med U2 på deras kommande album. Som låtskrivare och producenten Danger Mouse har Burton på bara sju år hunnit nominerats till 17 Grammy Awards och vunnit 5 Grammy Awards. James Mercer är gitarrist och sångare i indierockbandet The Shins som slog igenom 2001 med albumet ”Oh, Inverted World” med klassiska låtar som ”New Slang” och ”Caring Is Creepy". The Shins kännetecknas ofta av innerliga melodier och Mercers genuina röst.

För att presentera ”After The Disco” släpper Broken Bells tillsammans med The Creators Project en kortfilm i flera delar. I den första delen "Part One: Angel and The Fool" introduceras vi för Oliver som finner sin drömkvinna i den rymddräkts-klädda Helen. Karaktärerna gestaltas av skådespelarna Anton Yelchin och Kate Mara.

"After The Disco" går nu att förhandsboka via iTunes: http://smarturl.it/AfterTheDisco

Låtlista för “After the Disco”:
1. Perfect World
2. After the Disco