Bruce Springsteen släpper “The Collection: 1973-2012” den 12 april

Bruce Springsteen släpper “The Collection: 1973-2012” den 12 april

Den 12 april släpps Bruce Springsteens album “The Collection: 1973 – 2012”. Albumet innehåller 18 utvalda Springsteenklassiker med låtar från 1973 ända fram till 2012 då albumet Wrecking Ball släpptes.

Bruce Springsteen och The E Street Band har under The ”Wrecking Ball Tour” hittills besökt 18 länder och gjort över 80 konserter. Snart kommer turnén tillbaka till Sverige för tre utsålda konserter på Friends Arena den 3:e, 4:e och 11:e maj 2013.

I somras slog Springsteen publikrekord på Ullevi två gånger när han bjöd på två helt magiska konsertkvällar. Nu är han snart tillbaka på svensk mark då nära 160 000 människor kommer att se någon av hans tre konserter på Friends Arena i början av Maj. Det är en siffra som sett till antal sålda biljetter gör hans nästa Sverigebesök till den största konserthändelsen någonsin i Sverige.

Med en karriär som sträcker sig över flera årtionden och med mer än 120 miljoner sålda album världen över är “The Boss” en av vår tids största ikoner.

www.brucespringsteen.net
www.facebook.com/brucespringsteen
www.twitter.com/springsteen

Låtlista för “The Collection: 1973 – 2012”