BRUCE SPRINGSTEENS “BORN IN THE U.S.A.” FIRAS MED EN 40-ÅRS JUBILEUMSVINYL

BRUCE SPRINGSTEENS “BORN IN THE U.S.A.” FIRAS MED EN 40-ÅRS JUBILEUMSVINYL

Sony Music uppmärksammar 40-årsdagen av Sverigeaktuella Bruce Springsteens bästsäljande album ”Born In The U.S.A.” genom att släppa en specialutgåva av albumet den 14 juni. Jubileumsutgåvan släpps som en genomskinlig röd vinyl LP med uppvikt omslag, exklusiv booklet samt albumtext skriven av Erik Flannigan och en fyrfärgs litografi.

”Born In The U.S.A.” släpptes ursprungligen 4 juni 1984 och skivan har blivit ett av popkulturens mest ikoniska album. Av albumets tolv spår tog sig sju singlar in på topp tio listan och albumet har till dags datum sålt 17 miljoner exemplar. På Bruce Springsteen and The E Street Bands “Born In The U.S.A.” turné som följde albumsuccén, gjordes 156 utsålda konserter världen över och ikoniska låtar som “Dancing In The Dark”, “No Surrender” och “Glory Days” spelas fortfarande på Bruce konserter. Den 15 och 18 juli välkomnar vi Bruce Springsteen och The E Street Band tillbaka till Sverige för två efterlängtade konserter på Friends Arena i Stockholm.

TRACK LIST

Side A