​Chris Brown och Tyga släpper albumet ”Fan of a Fan: The Album” 20 februari

​Chris Brown och Tyga släpper albumet ”Fan of a Fan: The Album” 20 februari

Fredagen den 20 februari släpper Chris Brown och Tyga sitt gemensamma album ”Fan of a Fan: The Album".

Chris och Tyga samarbetar med bland andra Ty Dolla $ign, ScHoolBoy Q, 50 Cent, Pusha T, Wale, T.I., Boosie Badazz och Fat Trel. Producerar gör DJ Mustard, Drumma Boy, Jess Jackson, P-Lo, Nic Nac tillsammans med Chris och Tyga själva.

Första singeln från det nya albumet är låten ”Ayo”.

”Fan of a Fan: The Album"
01 Westside
02 Nothin' Like Mefeat. Ty Dolla $ign
03 Ayo
04 Girl You Loud
05 Remember Me
06 I Bet feat. 50 Cent
07 D.G.I.F.U. feat. Pusha T
08 Better
09 Lights Out feat. Fat Trel
10 Real One feat. Boosie Badazz
11 B****es N Marijuana feat. ScHoolBoy Q
12 She Goin’ Up
13 Wrong In The Right Way
14 Bunkin’ feat. Jay 305 & T.I.
15 It’s Yo S**t feat. Wale
16 Banjo

Nya albumet är uppföljare till ”Fan of a Fan Mixtape” som släpptes 2010 och innehöll hitsingeln ”Deuces”. Även låten ”Loyal” från Chris senaste album ”X”, signerad Chris Brown, Tyga och Lil’ Wayne har gjort stor succé med över 1 miljon sålda exemplar bara i USA.

Chris Brown äntrade musikscenen år 2005 med singeln ”Run It”. Sedan dess har Chris Brown sålt över 7 miljoner album världen över, han har haft ett stort antal singlar på toppen av Billboardlistan som tillsammans sålt makalösa 41 miljoner exemplar. Hans videos har tillsammans över en miljard visningar på YouTube/VEVO. Chris Brown har tagit emot över 40 prestigefulla musikpriser, inklusive Grammy Awards, Billboard Music Awards, BET Awards och MTV Video Music Awards. Chris var nominerad i tre kategorier för senaste albumet ”X” till Grammy Awards 2015.

Tyga är förutom en platinasäljande artist också entreprenör och modeikon. Han har gjort låtar som ”Faded”, ”Rack City”, ”Deuces” och ”Hookah”. Förutom albumsamarbetet med Chris Brown så jobbar Tyga på sitt soloalbum ”The Gold Album: 18th Dynasty”.

www.chrisbrownworld.com
www.twitter.com/chrisbrown