Deportees släpper singeln ”Run for That Feeling” – bandets sjunde album ”People Are A Foreign Country” kommer i juni

Deportees följer upp hiten ”Lost You For A While” med nya singeln ”Run For That Feeling”. Låten är hämtad från bandets sjunde album ”People Are A Foreign Country” som släpps i juni. Den gångna helgen gjorde Deportees ett bejublat P3 Guld-framträdande tillsammans med Sarah Klang.

Lyssna på "Run For That Feeling" HÄR.

Peder Stenberg i Deportees om låten:
"Jag tror att det finns en universell erfarenhet av att växa upp på en mindre ort. Lite som att man delar ett öde. Men livet behöver inte vara litet för att platsen är det och jag hade vänner med drömmar kraftfullare än självaste Vindelälven. ’Run for That Feeling’ handlar om en sådan vän och hur livet kastade oss åt diametralt olika håll. Vi har inte hörts på evigheter men jag tänker på honom ofta.”

Det flerfaldigt Grammis- och P3 Guld-vinnande Umeå-bandet Deportees släpper nu låten ”Run for That Feeling”, det tredje smakprovet från det kommande albumet ”People Are A Foreign Country” som släpps i juni.

”Run for That Feeling” är en tålmodigt skenande skildring av livet som en ung människa i ett litet samhälle och musiken följer berättelsen lyhört. Thomas, Peder och Anders har på nya skivan återvänt till en än mer organisk arbetsmetod och tillsammans med vännerna Kalle, Daniel och Kajsa spelades låten in i den ombyggda skolan Isby Recording.

"Den trygghet, inspiration och kärlek som vi känner när vi spelar med varandra är fortsatt bergfast”, säger trummisen Thomas Hedlund. ”Därför känns det fint att släppa en låt som fångar en slags ursprunglig energi; glädjen och stoltheten i att skapa något i stunden."

Ebba Lindqvist

Ebba Lindqvist PR 0704803300