Gigaktuella Diskopunk släpper nya singeln ”Healthy”

Gigaktuella Diskopunk släpper nya singeln ”Healthy”

Den 26 april släpper Diskopunk nya singeln "Healthy" och laddar upp inför en sjuhelvetes spelning på Debaser Strand den 24 maj. "Healthy" kommer kort efter att deras debut-EP innehållande en full hit-kavalkad med "Lilla Pojke" i spetsen. Bandet berättar:

- 'Healthy' is a sweet hybrid between glossy groove and illness, like an infection that cures you. After great collabs we're also very happy back doing all production and mixing ourselves again.

LYSSNA: Diskopunk - "Healthy"

Diskopunk är ett band som ska upplevas live. Kan man bör man ta chansen att se dem live på Debaser Strand i Stockholm den 24 maj. Så sent som i februari tokhyllades deras spelning i London av sajten Music News:

- If the opportunity arises to see them live, grasp it with both hands. Diskopunkare a band to believe. Or maybe, that should say, Diskopunkare THE band to believe in.

Supergruppen har sedan debuten 2016 gjort ett bestående in- och avtryck, framförallt på livescenen. De gör skoningslös käftsmälls-disko med skit under naglarna. Sex galna gigs som förband till Mando Diao hösten 2017 spädde på bandets självförtroende och de har sedan dess stått på scener på hemmaplan såväl som i London och Jordanien.

MISSA INTE: minidokumentär om bandet

FÖLJ DISKOPUNK: