”Hör vad du säger men jag har glömt vad du sa” – Danny Saucedos album är här

”Hör vad du säger men jag har glömt vad du sa” – Danny Saucedos album är här

Som bekant har våren och hösten vart mycket vänlig mot Dannys nya musik på svenska. Både ”Brinner i bröstet” och ”Dör för dig” har gått 2 x platina och nya singeln ”Så som i himlen” som släpptes den 23 oktober, streamas flitigt. Men dessa framgångar var svåra att sia om när Dannys process att ge sig ut på det dittills okända vattnet att skriva på svenska tog sin början för över två år sedan.

Sedan sist har Danny rensat ut gamla attribut och det personliga har fått ett befogat utrymme.
Vid skapandet av ”Hör vad du säger men jag har glömt vad du sa” har Danny, som så många gånger förr haft producenten Mattias Andréasson (EMD, Albin Johnsén) vid sin sida, även producenterna Karl-Johan Råsmark och John-Alexis.

-Det viktigaste med den här plattan på ett personligt plan är att jag har ett stort kontrollbehov men här valde jag att släppa och åka med… Detta ledde till att materialet låter precis som jag känner mig i allt, säger Danny

Danny Saucedos fjärde fullängdsalbum ”Hör vad du säger men jag har glömt vad du sa” släpps fysiskt imorgon den 20 november men Danny är otålig. Redan idag hittar du albumet på din digitala musiktjänst här:

Du beställer ditt fysiska exemplar på:
CDON
GINZA