HON släpper singeln "20 minuter" - men efter ett ögonblick är man fast

HON släpper singeln "20 minuter" - men efter ett ögonblick är man fast

Sveriges nya popsensation är här. HON släpper idag singeln ”20 minuter”. Låten är skriven & producerad av HON (Mikaela Mohlin) och Jonathan Blom (Vera Hotsauce m.fl.).
”20 minuter” är en innerlig poplåt med träffande låttext som känns i hela kroppen.

“20 minuter har funnits i nästan ett år, ändå satt jag vid köksbordet för drygt en vecka sen och storgrät när jag lyssnade. För mig har att vara kär varit lite samma sak som att frivilligt dö. Kanske just på grund av att det också är det bästa som finns, jag hatar hur det plötsligt blir allt man vill och jag vägrar att någonsin igen låta det bli allt jag är ” – HON.

LYSSNA HÄR: https://hon.lnk.to/20minuter

För knappt ett halvår sedan tog HON klivet ut på artistscenen med debutsingeln ”Rör mig som du”. Låten tog fart organiskt och följdes snabbt upp med en av försommarens peppigaste låtar – singeln ”Bättre nu”. Låtarna har idag över fyra miljoner spelningar på Spotify. HON har på kort tid fått hängivna fans och vid hennes senaste release “Mår så jävla bra” skickade fansen in klipp som blev till musikvideon.

För drygt ett år sedan skrev Mikaela Mohlin, personen bakom HON, musik på engelska åt sig själv och andra artister. Allt handlade om att hitta det perfekta. Koka ihop låtar som att de var recept och någonstans i all press tappade hon glädjen. Efter ett plötsligt uppvaknande till följd av att en närstående gick bort blev det så tydligt hur dumt det var att göra något som inte var kul. Det va då artisten HON föddes. Som en frigörelse och naturkraft, full av glädje och liv som alltid gör precis vad HON vill och det HON tycker är kul. Som att vara superextra ena dagen för att nästa dag fastna i soffan i en veckas gamla mjukisar. Eller spendera otaliga roliga timmar i studion så HON idag har otaliga låtar på hög som HON längtar att få dela med världen. Eller som att inte ta saker på för stort allvar men samtidigt varje dag få leva sin dröm.

FÖLJ HON: Instagram I Youtube