HON släpper vackra duetten ”Kär i oss” feat. Alex Järvi

HON släpper vackra duetten ”Kär i oss” feat. Alex Järvi

Idag släpper popfavoriten HON sin nya singel ”Kär i oss” som gästas av EP-aktuella Alex Järvi. Låten är en duett om omöjlig kärlek, skriven av HON och Alex samt producerad av Per Westerlund och Fredrik Lundström.

LYSSNA: HON.lnk.to/Karioss_AlexJarvi

”Kär i oss nästan ramlade ut när jag försökte reda ut och förstå mina känslor för en person som jag träffat ett tag. Vi visste inte vad vi ville eller vad vi var för varandra- förutom att vi verkligen inte var bra för varandra. Vi spela ett spel där ju mindre man brydde sig desto mer vann man och även om båda hela tiden vann så förlorade vi varandra. Som textraden ’För nära du backar bort, för långt ifrån varje chans, varför är det så svårt att va kär i dig’” – berättar HON och fortsätter:

”I samband med att jag skrev låten hade Alex precis släppt sin debutlåt. Jag lyssnade på den och tänkte ’Kär i oss hade varit fin som en duett tillsammans med honom’. Sen släppte jag den tanken. Ett halvår senare undrade min A&R Calle om inte just Kär i oss skulle va fin som en duett och föreslog Alex Järvi. Och så blev det. Herregud. Jag är superglad att Alex hoppade på och ville vara med! Lite som att det var skrivet i stjärnorna.”

HON tog klivet ut på artistscenen i april i år med debutsingeln ”Rör mig som du” och har på raketfart redan satts på kartan som en av årets mest lovande debutanter. I maj släppte HON en av försommarens peppigaste låtar - singeln ”Bättre nu” som följdes upp av ”Mår så jävla bra” och för bara en månad sedan kom senaste tillskottet – innerliga balladen ”20 minuter”. Låtarna har på bara ett halvår redan totalt fem miljoner lyssningar på Spotify. HON fortsätter skriva låtar och spenderar mycket tid i studion. Håll tillgodo - HON har bara börjat.

FÖLJ HON: InstagramYoutube