​Imenella släpper nya singeln ”Chagga"

​Imenella släpper nya singeln ”Chagga"

Män har i alla tider använt ordet chagga (hora, slampa, orre) för att förtrycka oss kvinnor och vår sexualitet. Med den här låten vill jag påminna om att ordet inte är könsbundet. Varför skulle män inte kunna vara chaggas?!

LYSSNA: https://Imenella.lnk.to/Chagga

Imenella är namnet på allas läppar just nu. Imenella startade sin artistkarriär med ett mäktigt framträdande på Grammisgalan i februari, strax därefter släpptes debutsingeln Moves feat Yasin som har närmare 1 miljon lyssningar på Spotify. I juni kom remixen på debutsingeln som gästades av åtta etablerade och nya rappare från Sverige - Ison, Moms, Sadiq, K27, Dree Low, Denz, Ille Freeway och Finess.

Imenella har redan hunnit vara förband till artister som Mr Eazi och Fricky, och i höst åker hon ut i Sverige på en efterlängtad turné med Linda Pira. Imorgon den 11 augusti spelar Imenella på Way Out West.

Imenella är nu redo att släppa sin andra singel Chagga, låten släpps idag den 10 augusti via Sony Music.