Imenella släpper personliga singeln ”Nordvästra” och bekräftar debutalbum i höst

Nyligen släppte Imenella sin första singel för i år – Passion tillsammans med en lyricvideo. Hon fortsätter nu med att släppa nya singeln Nordvästra. I låten berättar Imenella om platsen hon kallar hemma och om hur resan mot tronen, som hon idag sitter på, kantats av både hat och kärlek. Nu står det också klart att Imenella äntligen släpper sitt debutalbum i höst.

Vi från Västerort dominerar svensk musik just nu samtidigt som det snackas massa negativt om oss och platsen vi kommer ifrån. Så vi e dom ni hatar att ni älskar och inget kan stoppa oss för vi kommer galopperande på hästar - Imenella.

Lyssna här: Imenella.lnk.to/Nordvastra

Imenella om debutalbumet:
Jag vågar ge mer av mig själv till lyssnarna nu, jag vågar också öppna mig om mina tankar. Som kvinna måste man alltid vara ödmjuk och tacksam, fyra år in i det här, jag tänker hell naah, därför e det här albumet så viktigt för mig. Det dags jag får berätta how I feel. Den e arg den e glad. Men mest av allt den känns hemma! Nella from the block som mognat och har mer att säga till er än att killar e chaggaz.
Ps.they still ARE tho.

Nordvästra släpps idag via Sony Music. Låten är skriven av Imenella och Lukas Nathanson som även står bakom produktionen.

Mer om Imenella:
Imenella tog för tre år sedan hela hiphopsverige med storm. Med kritikerrosade låtar som Moves, platinasäljande Chagga, Fantasifull och debut-EP:n TRO. I februari 2019 kammade hon hem priset för Årets Nykomling på Grammisgalan och stod för det mest minnesvärda framträdandet på Grammisgalan 2020. Förra hösten tog hon emot Musikförläggarnas stipendium för 2019. Utöver Imenellas artistskap, är hon även koreograf och regisserat flertal dansföreställningar. I december 2020 regisserade hon Yasins musikvideo till låten Applause.

FÖLJ IMENELLA: Instagram I YouTube I Spotify