Jamaicanska reggaestjärnan Koffee släpper debutalbumet “Gifted” den 25 mars

Jamaicanska reggaestjärnan Koffee släpper debutalbumet “Gifted” den 25 mars

22-åriga Koffee (Mikayla Simpson) från Spanish Town på Jamaica släpper sitt debutalbum ”Gifted” fredagen den 25 mars via Columbia Records i UK. Med hitlåten ”Toast” och EP:n ”Rapture” från 2019 tog Koffee reggae och dancehallvärlden med storm. Positiva budskap med hopp och tacksamhet är i fokus i Koffees musik; Gratitude is a must!

”West Indies”
och senaste singelsläppet ”Pull Up” leder vägen fram till efterlängtade debutalbumet ”Gifted” som alltså släpps nästa fredag.

Koffee föryngrar, förnyar och moderniserar reggaemusiken. De senaste åren har framgångarna avlöst varandra för Koffee och 2020 skrev hon skrev historia då hon vann en Grammy Award i kategorin Best Reggae Album för EP:n ”Rapture”. Koffee är den första kvinnan att vinna denna kategori och hon är även den yngsta pristagaren i denna kategori, någonsin.

Gifted - låtlista:
1. x10