Justin Timberlakes nya album “The 20/20 Experience” fortsätter slå rekord

Justin Timberlakes nya album “The 20/20 Experience” fortsätter slå rekord

Justin Timberlakes ”The 20/20 Experience” blev första veckan det snabbast säljande albumet i USA under 2013 med hela 968 000 exemplar (Soundscan). Albumet fortsatte även den andra veckan att vara det snabbast säljande albumet med 318 000 sålda exemplar.

Justin Timberlakes album ”The 20/20 Experience” fortsätter dessutom den andra veckan att hålla #1 på topplistorna i USA, UK, Canada, Irland och Australien. Albumet har på två veckor hunnit bli #1 på iTunes i otroliga 93 länder och är därmed det snabbaste säljande albumet någonsin i iTunes historia. Singeln ”Mirrors” från ”The 20/20 Experience” är dessutom #1 på den Europeiska radiolistan.

Samtidigt som Justin Timberlakes nya album gör succé har Justin haft enorma framgångar i TV-rutan och online när klipp spridits från det att han gästat program som Saturday Night Live och Late Night Med Jimmy Fallon under en hel vecka.

Nu är det även klart att Justin Timberlake kommer att uppträda i Vita huset på Memphis Soul som officiellt heter ”In Performance at the White House: Memphis Soul”. Närvarar gör President och Mrs. Obama och förutom Justin Timberlake uppträder artister som Alabama Shakes, William Bell, Al Green, Ben Harper, Cyndi Lauper, Queen Latifah och många fler. Eventet hålls den 9 april och är en hyllning av tidlösa Memphis-klassiker. För mer information se den officiella hemsidan här.

Här kan du se Justin Timberlakes iHeart albumreleasefest i Hollywood, Los Angeles. Klippet innehåller livematerial, intervju, videor och Justin avslutar med att avslöja att han kommer att släppa ytterligare ett album under 2013.

Trots alla framgångar tog sig Justin Timberlake tid att överraska 20 av sina största fans, de fantastiska reaktionerna ser du här: http://youtu.be/0vai1hAANck