Kygo släpper albumet 'Golden Hour' & firar med virtuell festival!

Kygo släpper albumet 'Golden Hour' & firar med virtuell festival!

Idag släpper Kygo sitt album Golden Hour som innehåller 18 spår - däribland hitsinglarna ”Like It Is” feat. Zara Larsson & Tyga, ”I’ll Wait” feat. Sasha Sloan och ”Lose Somebody” feat. OneRepublic. Kygo firar releasen med att anordna en unik virtuell livestreamad festival med spännande inbjudna artister och gäster. Golden Hour Festival går av stapeln ikväll kl 16:00 på Kygo’s Youtubekanal, i samarbete med LiveXLive.

LYSSNA HÄR: https://lnk.to/KygoGoldenHour

Kygo berättar:
“With every album or next song I’m working on, I always try pushing myself to evolve and experiment with new ideas,” han fortsätter. “I couldn’t be more proud of these 18 songs. It was really hard to narrow the final tracklist to just 18. The album has a few songs that are more up-tempo than my earlier albums, but still have the classic ‘Kygo’ sound.”

Sedan Kygo gav oss sin stora världshit ”Firestone” 2015 har succén varit konstant, de senaste fem åren har hans musik spelats 15 miljarder gånger globalt och på Youtube har hans videos visats drygt 3,3 miljarder gånger. Under 2019 släppte han årets stora sommarhit ”Higher Love” feat. Whitney Houston som har över 350 miljoner lyssningar på Spotify och under 2020 har han i högt tempo släppt hitlåt efter hitlåt. Idag släpps hans tredje album Golden Hour som inkluderar samarbeten med såväl etablerade som oetablerade artister.

“I was fortunate enough to work with some of my favorite artists and writers on Golden Hour,” berättar Kygo. “Thereare quite a few songs on the album where I had the chance to collaborate with our team. These are artists I believe in. Working with some of my favorite up-and-coming musicians really made these songs special for the album.”

Under Golden Hour Festival som streamas live idag kl 16:00 kommer man kunna se Kygo framföra hela nya albumet för första gången och det kommer bjudas på musik från bland annat Alan Walker, Jimmy Buffett, One Republic, Zac Brown, Rhys Lewis och Sandro Cavazza. Utöver det står även en guidad meditation på agendan ledd av Jesse Israel of The Big Quiet (för att hedra Mental Healts Awareness Month) samt ett nummer med magikern Julius Dein. Se länk nedan för att följa nedräkningen och ställa in en påminnelse. Man kan även följa Festivalen på Twitch, TikTok och Facebook (@KygoMusic och @LiveXLive) samt via LiveXLive’s hemsida.

Golden Hour Festival – LIVE IDAG kl 16:00

Festivalen kommer stödja Baby2Baby, Crew Nation och World Health Organization’s (WHO) COVID-19 Solitary Response Fund. All nettovinst kommer att doneras och fansen kommer kunna donera pengar genom instruktioner som ges under Youtubesändningen. Tatueraren Dr. Woo kommer specialdesigna exklusiv merch för The Golden Hour Festival, alla intäkter går till projektet Woo x Baby2Baby.

Golden Hour - TRACKLIST

1. "The Truth" feat. Valerie Broussard