Larz-Kristerz skriver kontrakt med Sony Music

Larz-Kristerz skriver kontrakt med Sony Music

Älvdalsbandet Larz-Kristerz har blivit storfavoriter hos svenska folket i höst genom SVT:s stora lördagsunderhållning "Dansbandskampen".

Sony Music är mycket stolta över att ha skrivit skivkontrakt med det populära bandet. Ett studioalbum med nyinspelat material kommer att släppas under 2009.

Larz-Kristerz började som ett hyllningsband med mycket kärlek och humor tillägnat alla dansband som åkte runt i folkparkerna på 70-talet. Med tidstypiskt sound, låtar och scenkläder som är starkt influerade av det fagra orkestermodet från den tiden har Larz-Kristerz spelat och roat publik på dansbanor och logar i sju års tid.

"Suget efter ett Larz-Kristerz har visat sig större än vi kunde ana från början och det är verkligen jätteroligt. Folk som kommer och dansar verkar faktiskt ha lika roligt som vi. I och med Dansbandskampen har vi fått nya idéer om hur vi ska ta 70-talet in i 2000-talet," säger bandet i ett uttalande.

www.larzkristerz.com