Linnea Henriksson bjuder upp kollegorna till gemensam sång!

Linnea Henriksson bjuder upp kollegorna till gemensam sång!

Under de senaste veckorna har tolkningar av låten "Cecilia" gjorts av artisterna Petra
Marklund, Invader Ace,The Royal Concept, Marlene och John de Sohn.
Det har spekulerats hej vilt vem som är upphovshen bakom "Cecilia" och idag är vi oförskämt och
vansinnigt stolta att till trumvirvelns slag presentera Maestron bakom "Cecilia" - Linnea Henriksson!

Nu uppmanar Linnea alla, vem du än är, var du än är, att göra din egen version av hennes kommande låt “Halmstad” och hennes favoritversion kommer släppas upp på Spotify. Personen bakom favoritversionen kommer även få chansen att uppträda live på Spotifys huvudkontor i Stockholm.

– Det kan vara så himla svårt att komma igång och skriva musik, men ett av de bästa sätten att få inspiration är att lyssna på mycket musik själv. Något jag tycker är magiskt är när en och samma låt kan upplevas på oliks sätt genom olika tolkningar. Tolkaren berättar sin unika historia i varje version. - Säger Linnea Henriksson.

Den 14 februari kommer uppföljaren till Linneas debutalbum."Du söker bråk, jag kräver dans" som du redan nu kan börja förhandslyssna på via Spotifyförhandslyssna på via Spotify där nya låtar kommer tändas upp varje dag under denna vecka.

Debuten  "Till mina älskade och älskare" fick en flygande start och rusade fram genom musik Sverige via Årets artist på P3 Guld, toppade Spotifylistan och i somras var Linnea förband åt hela Sveriges Gyllene Tider.

På det nya albumet "Du söker bråk, jag kräver dans" hittar du givetvis Linneas originalversion av "Cecilia”.

#alltförhalmstad
#linneakräverdans
#alltförcecilia

Gör din egen version: dinversion.linneahenriksson.se