Miley Cyrus svenska platinasuccé med "Bangerz"

Miley Cyrus svenska platinasuccé med "Bangerz"

Miley Cyrus gör makalös succé med sitt senaste album ”Bangerz” som släpptes den 4 oktober. Miley har stora anledningar att fira nu när succésiffrorna från Sverige blir officiella. Hennes album ”Bangerz” har belönats med PLATINA, singeln ”We Can’t Stop” har belönats med DUBBEL PLATINA och hösten/vinterns stora hitlåt ”Wrecking Ball” har sålt TRIPPEL PLATINA här i Sverige.

Förutom de fantastiska streaming- och försäljningsframgångarna kan Miley också stoltsera med att ”Wrecking Ball” utan tvekan är en av hösten/vinterns största hitlåtar i svensk radio.

Med dessa fantastiska framgångar i ryggen presenterar vi nu albumets tredje singel, ”Adore You” som är spår nummer ett på ”Bangerz”. Miley Cyrus ger oss en redan omtalad video till ”Adore You” och den kan ses nedan.

Den 14 februari är det världspremiär för Bangerz Tour på Rogers Arena i Vancouver, Kanada. Därefter följer 38 konsertdatum i Kanada och USA innan Miley tar turnén vidare till Europa. Fredagen den 30 maj kommer äntligen Miley Cyrus till Sverige, Stockholm och Ericsson Globe för sin första Sverigekonsert någonsin.

Albumet ”Bangerz” gick in direkt som nummer ett på amerikanska Billboardlistan vid release och albumet toppade iTunes i över 70 länder. Mileys video till ”Wrecking Ball” fick över 19.3 miljoner visningar på YouTube under premiärdygnet och det är ett rekord hon fortfarande håller. Miley Cyrus är ansiktet utåt för Marc Jacobs vårkollektion 2014 och det kända modehuset samarbetar även med Miley på Bangerz Tour.

Miley Cyrus gjorde två av de mest omtalade TV-framträdandena under 2013 på MTV Video Music Awards och MTV European Music Awards. I onsdags hade Mileys Cyrus: MTV Unplugged premiär på MTV i Sverige. I konsertspecialen får vi uppleva en ny sida av vår popstjärna då Miley framför låtar från ”Bangerz” i avskalad tappning. Med som gäst på scenen är ingen mindre än Madonna.

Grattis till framgångarna och välkommen till Sverige i maj, Miley Cyrus!

www.mileycyrus.com
www.twitter.com/MileyCyrus