Myra Granberg höjer tempot på EP’n +3bpm som släpps idag!

Myra Granberg höjer tempot på EP’n +3bpm som släpps idag!

Hitmakaren Myra Granberg ligger inte på latsidan. Efter hårt arbete i studion, parallellt med turnélivet, levererar hon vårens mest partykompatibla EP med två helt nya spår. Fokuslåten ”Nej tack, det är bra!” är skriven & producerad av Myra.

'Nej tack, det är bra!' är inte bara ett fuck-you finger till någon du är less på. Det är också en låt om att känna 'closure' mot någon du tagit alldeles för mycket skit från. Som inte längre förtjänar din energi. Det är viktigt att sätta gränser, speciellt mot personer som utnyttjar ens hjärta till egen vinning. Med lite backning av 'Nej tack, det är bra!' hoppas jag någon som lyssnar ska hitta tillbaka till sin självrespekt och kasta ut den där trasiga, dränerande relationen genom dörren. En gång för alla.
- Myra.

Myra Granberg har en stark låtkatalog med hits som ”Tills mitt hjärta går under”, ”Lose my mind”, ”HKF (Håll käften & försvinn” och EP spåren ”Du förtjänar det” och ”Grammofon”. Hennes musik har blivit självklara anthems på varenda hemmafest i landet och har gjort henne förtjänt av prestigefulla Grammisnomineringar; Årets Kompositör, Årets Producent, Årets Låt, Årets Pop & Årets Nykomling. Med ett framåtlut som få andra artister besitter - nu släpper hon EP’n +3 bpm samt är aktuell med en vår & sommarturné.

Myra om EP’n:
'+3 bpm' betyder egentligen att jag ökar tempot. Jag vrider på lite till. Många recensenter sa att mitt debutalbum kändes stressigt, med andan i halsen och i för högt tempo. Jag tyckte det va lite underhållande. Då känner jag kanske att jag behöver öka tempot lite till. Det är min tredje samling, så då ökar vi med 3.

Lyssna på Myras EP här.

Tracklist + 3 bpm
Mixad av Niklas Berglöf & Mastrad av Henke Jonsson.

1. ”Nej tack, det är bra!"
      Skriven & producerad av Myra Granberg.

2. ”Psykopat”
      Skriven av Carl Wikström Ask, Adéle Cechal & Myra Granberg.
      Producerad av Carl Wikström Ask & Myra Granberg.

3. ”Grammofon”
      Skriven av Carl Wikström Ask, Adéle Cechal & Myra Granberg.
      Producerad av Carl Wikström Ask & Myra Granberg.

4. ”Glömd&Begraven”
      Skriven av Fanny Hultman, Adéle Cechal & Myra Granberg.
      Producerad av Myra Granberg.

5. ”Du förtjänar det”
      Skriven av Fanny Hultman, Kerstin Ljungström & Myra Granberg.
      Producerad av Myra Granberg, Kerstin Ljungström & Fanny Hultman.

Myra Granberg på Spotify I Instagram I Facebook I Youtube