Myra Granberg släpper singeln ”Psykopat” från kommande EP ”+3 bpm”

Myra Granberg släpper singeln ”Psykopat” från kommande EP ”+3 bpm”

Popqueenen Myra Granberg är tillbaka med klubbiga singeln ”Psykopat” som släpps idag. Låten beskrivs, smått ironiskt, som Myras självbiografi de senaste två åren och handlar om att ha ett driv som utåt sett upplevs som maniskt. ”Psykopat” är skriven & producerad av Myra tillsammans med Calle Ask & Adéle Cechal - supertrion bakom hiten ”Lose my mind”.

Myra om singeln;
”När man är en liten traumatiserad arbetarklasstönt från skogen vet man att verkligen ingenting kommer gratis. Kanske är det den finska envisheten i mig, den otröstliga rastlösheten eller det ursinniga småstads-drivet som gör det, något är det som får mig att aldrig sluta fortsätta framåt. I min nya, kanske lite smått flippade, singel 'Psykopat' känns det som att jag skriker "LUGN! JAG ÄR INTE GALEN". Även om folk tror att jag totalt tappat det. Beatet representerar kaoset och stressen som mitt ’blessing-or-curse driv’ får mig att genomleva dagligen.”

LYSSNA HÄR: Myra Granberg - "Psykopat"

Myra Granberg har med hitlåtar som ”Lose my mind”, ”HKF (Håll käften & försvinn” samt förra årets ”Du förtjänar det” och ”Grammofon” gjort starkt avtryck på den svenska popscenen och låtarna har blivit självklara anthems på varenda hemmafest i landet. Hon har de senaste två åren belönats med prestigefulla Grammisnomineringar; Årets Kompositör, Årets Producent, Årets Låt, Årets Pop och Årets Nykomling. Med ett framåtlut som få andra artister besitter, nu är hon aktuell med ny EP som släpps i april samt en vår & sommarturné runtom i landet.

Myra om kommande EP;
”EP:n som kommer i april under namnet '+3 bpm' betyder egentligen att jag ökar tempot. Jag vrider på lite till. Många recensenter sa att mitt debutalbum kändes stressigt, med andan i halsen och i för högt tempo. Jag tyckte det va lite underhållande. Då känner jag kanske att jag behöver öka tempot lite till. Det är min tredje samling, så då ökar vi med 3.”

Myra Granberg på Spotify I Instagram I Facebook I Youtube