Nea släpper Felix Jaehn remix av superhiten ”Some Say”

Nea släpper Felix Jaehn remix av superhiten ”Some Say”

Nea har med sin debutsingel ”Some Say” haft ett succéår utan dess like. Den platinasäljande singeln har passerat 32 miljoner spelningar på Spotify, är just nu den mest spelade låten på svensk radio och innehar för tredje veckan i rad förstaplatsen på Svensktoppen. Utöver framgångarna på hemmaplan sprider sig låten som en löpeld runtom i Europa – inte minst i Norge och Polen där den sålt platina respektive guld och gått in topp 50 på Spotify, samt i Franrike där den är bland de mest spelade låtarna på radio.

Idag släpps en remix gjord av tyska stjärnproducenten Felix Jaehn, som har över två miljarder spelningar bara på Spotify. Felix lämnar även han ett fantastiskt år bakom sig, då han bland annat stod för den mest spelade låten på US Dance Radio.

LYSSNA: Nea.lnk.to/somesayremix

Linnea Södahl har de senaste fem åren ingått i den landslagstrupp av låtskrivare som definierat svensk popmusik. Ur segerraden: En miljard streams, som medskapare till Zara Larssons Lush Life, Don't Worry Bout Me och TG4M. Vidare: SKOTT, Maggie Lindemann, Tinie Tempah, Grey, Axwell och Tove Styrke. Ett kvitto på hennes fantastiska prestationer är att hon belönats med en nominering för Årets Kompositör på Grammisgalan 2020. Singeln ”Some Say” släpptes 6 september 2019 och blev startskottet för henne som artist. Mer ny musik kommer 2020.

FÖLJ: InstagramYoutubeFacebook