Neverstore vs Leona Lewis

Neverstore vs Leona Lewis

För andra året i rad röstade svenska folket iväg Neverstore för att representera Sverige i MTV Awards, som äger rum i Liverpool den 6 november. Vinsten "Best Swedish Act" kvalificerar även den framgångsrika punktrion till kategorin "Europe's Favourite Act" - där de får möta några av Europas bästa band och artister, bland annat engelska Leona Lewis och finska Nightwish.

Röstningen till Best Swedish Act är avgjord och det står klart att Neverstore - i konkurrens med Adam Tensta, Kleerup, Lazee och Veronica Maggio -vinner det prestigefulla priset "Best Swedish Act". Ett pris de tog hem även förra året med motståndare som The Ark,
Those Dancing Days och Laakso.

Nu får bandet tävla om nya röster mot 21 andra nominerade band från hela Europa om den nyinstiftade titeln "Europe's Favourite Act".

- Vi är glada och stolta över att våra fans röstat fram oss. Det känns helt otroligt att lyckas knipa det här priset för andra året i rad. Nu ser vi fram emot Liverpool! säger Jacob Widén, sångare i Neverstore.

Bland motståndarna i år märks finska Nightwish, ryska schlagervinnaren Dima Bilan och engelska världsstjärnan Leona Lewis.

- Jag tror inte att gemene man riktigt fattar hur stort detta är, i Sverige dominerar schlagern, i världen dominerar MTV", säger Neverstores manager Petri H. Lundén på Hagenburg.

Röstningen pågår på ema.mtv.se och avslutas den 3 november. Vinnaren presenteras live på galan som i år hålls i Liverpool den 6 november.

www.neverstore.com