Nypremiär för RAW comedy club

Nypremiär för RAW comedy club

Den 28 och 29 augusti är det sprakande nypremiär för kritikerrosade klubben och TV-succén RAW comedy club på Göta Lejon.

Höstsäsongen inleds med superheta JASON ROUSE (CAN), som nyligen hyllades av Now Magazine - "Jason Rouse is the evil Jim Carrey but he´s smarter and light years funnier". Jason har nyss avslutat inspelningarna av en 30 minuters special för HBO och att han i somras dessutom blev den första komikern som fått presentera kultgalan "The Golden God Awards" för MTV i Storbritannien med band som bland andra Marilyn Manson säger en del om hans status. Senast den tatuerade chockkomikern besökte RAW klädde han av sig helt naken och stage divade ut i publikhavet. När Jason står på scen kan vad som helst hända.
Under nypremiärhelgen dyker även en av Sveriges absolut största och populäraste komiker upp - MAGNUS BETNÉR känd från, bland mycket annat, "Parlamentet" i TV4 och egna TV-serien "I ditt ansikte" för Kanal 5. På scen står också Sveriges svar på Eddie Izzard - KRISTOFFER APPELQUIST som många säkert känner igen från "Snacka om Nyheter" i Kanal 9. Kristoffer är en av landets mest unika komiker med en väldigt personlig och absurd stil. Sist men inte minst har RAW tagit in FREDRIK ANDERSSON som fick sitt genombrott i "Ballar av stål" där han som "Förargelseväckande Fredrik" gjorde succé med sin dvärgkompis Ricky. En vass, intelligent och udda komiker.
Dessutom har RAWs grundare och ständige MC MÅRTEN ANDERSSSON, stärkt av framgångarna under årets "The Fringe" festival i Edinburgh, nytt självförtroende och massa nytt material.

Showtime: fredagar och lördagar 22:00. Lördagarna filmas för Kanal 5 och kommer att visas våren 2010 i kanalen. Det blir den tredje säsongen RAW comedy club gör för Kanal 5.

Förutom komikereliten underhåller RAWs egna DJ:s i Göta Lejonfoajén efter showen där baren har öppet till klockan 02:00.
Under hösten dyker även följande komiker upp på RAW: Henrik Schyffert, Johan Rheborg, Robin Paulsson, Gina Yashere (UK), Glenn Wool (CAN), Jonas Gardell, Nour El Refai med flera. Se bifogat säsongsshema för hösten 2009.