One Direction – direkt in som etta på svenska albumlistan med ”Midnight Memories”

One Direction gör det igen! Killarnas nya album ”Midnight Memories” släpptes den 25 november världen över och nu kan vi stolt meddela att albumet går direkt in på svenska albumlistans förstaplats.

Detta är One Directions tredje albumetta i Sverige på tre år. Debutalbumet ”Up All Night” (2011) och uppföljaren ”Take Me Home” (2012) toppade också svenska albumlistan direkt vid release.

Denna storslagna triss i albumettor gör One Direction unika. Inget annat pojkband har tidigare lyckats toppa albumlistan i Sverige tre gånger om.

Förutom att inta tronen på svenska albumlistan med ”Midnight Memories” kan Zayn, Harry, Liam, Louis och Niall också glädjas åt att albumet redan har sålt GULD i Sverige. På Spotify Tracks Topp 100 är alla låtar från ”Midnight Memories” representerade och direkt vid release gick ”Midnight Memories” upp som #1 på iTunes albumtopplista i Sverige.

Den aktuella singeln från ”Midnight Memories” är ”Story of My Life” och den är älskad av fans, media och radio.

Den 13 och 14 juni 2014 kommer One Direction till Sverige och Friends Arena med sin ”Where We Are Tour” för två konserter. Bandet har sålt över 35 miljoner album världen över sedan debuten 2011 med ”Up All Night”.

Stort grattis till framgångarna, One Direction!

www.sverigetopplistan.se
www.onedirectionmusic.com