One Direction slår nytt rekord på YouTube med ”Best Song Ever”

One Direction slår nytt rekord på YouTube med ”Best Song Ever”

Det omåttligt populära bandet One Direction har all anledning att fira – de slog igår kväll nytt videorekord på YouTube med låten ”Best Song Ever” och det var dessutom på dagen, för tre år sedan, Harry, Liam, Louis, Niall och Zayn tillsammans bildade One Direction i The X Factor UK.

Musikvideon till ”Best Song Ever” är den mest visade videon under ett dygn på YouTube. Under de första 24 timmarna har videon spelats över 12,3 miljoner gånger på videotjänsten och därmed slår de både Miley Cyrus och Justin Biebers tidigare rekord om flest visningar under ett dygn. I den sex minuter långa videon, regisserad av Ben Winston, får vi se bandmedlemmarna spela en rad olika karaktärer på ett filmbolag.

Den 28 augusti har One Directions första film ”This Is Us” svensk biopremiär (Sony Pictures/United International Pictures). I filmen får vi bland annat följa bandet på deras utsålda världsturné som besökte Friends Arena i Stockholm tidigare i våras.

Nya singeln ”Best Song Ever” har även intagit första platsen på iTunes bägge topplistor över de mest säljande låtarna och albumen i Sverige. One Direction har under sin framgångsrika karriär sålt mer än 30 miljoner album och singlar världen över.

www.onedirectionmusic.com
www.facebook.com/onedirectionmusic