One Direction slår rekord – IGEN

One Direction slår rekord – IGEN

One Directions nya DVD ”Up All Night – The Live Tour” är etta i 25 länder den här veckan. I USA har DVD:n slagit rekord då den sålde fler exemplar än albumet som toppar Billboardlistan.

I Sverige är ”Up All Night – The Live Tour” den mest säljande musik DVD:n hittills i år och här toppar den DVD-listan för andra veckan i rad.

Niall Horan om DVD-succén:
"We're blown away by the success of the DVD all around the world and want to thank everyone who has gone out and bought it, the support means so much to us. It was lots of fun filming the concert for the DVD, so we're chuffed all the fans love it so much."

Just nu är One Direction på turné i USA där de har 27 utsålda konserter under sommaren. Förutom ett hektiskt turnéliv skriver och spelar bandet in musik till sitt andra album som släpps i höst - uppföljaren till guldsäljande debuten ”Up All Night”. Nyligen besökte One Direction Stockholm för en veckas inspelningsarbete och detta orsakade avspärrade gator och hysteri på Södermalm.

www.facebook.com/onedirectionmusic
www.twitter.com/onedirection