​Rex Orange County släpper albumet ”Pony” 25 oktober

​Rex Orange County släpper albumet ”Pony” 25 oktober

Rex Orange County som är aktuell med låten ”10/10” meddelar att han släpper nya albumet ”Pony” den 25 oktober. Albumet släpps via Sony Music och är en efterlängtad uppföljare till ”Apricot Princess” från 2017. ”Pony” är skrivet, inspelat och framfört nästan helt av Rex själv på Strongroom Studios i östra London där han tillsammans med sin återkommande samarbetspartner Ben Baptie co-producerat och mixat albumet.

Första låten ”10/10” från det kommande albumet har fått lovord världen över. Rolling Stones kallar låten ”Triumphant” och ”A song you need to know” medan NPR säger ”A sincere, sad-boy gem”. Rex Orange County följer upp sommarens hyllade festivalspelningar på Glastonbury, We Love Green, Lollapalooza Berlin och Way Out West med turné i England och USA. Turnén blir Rex Orange Countys största headline-turné hittills och inkluderar anrika spelställen som The Shrine Auditorium i LA, Radio City Music Hall i NY och två O2 Brixton Academy i London.

Rex Orange County -
Låtlista – ”Pony” - 25 oktober, 2019