Sia-succén fortsätter

Sia-succén fortsätter

Den framgångsrika sångerskan, låtskrivaren, producenten och hitmakerskan Sias världssuccé fortsätter. Låten ”Chandelier” har sålt platina och innehar just nu fjärdeplatsen på svenska Spotifytopplistan. Albumet ”1000 Forms of Fear” som släpptes i juli blev #1 på iTunes i 47 länder och gick direkt in #1 på Billboard Top 200 Chart i USA. Videon till ”Chandelier” har i skrivande stund mer än 150 miljoner visningar på Vevo och har därmed blivit ”Vevo certified” då den passerat 100 miljoner visningar. Videon nominerades i kategorierna ”Video Of The Year” och ”Best Choreography” i årets MTV Video Music Awards där ”Chandelier” tog hem vinsten för bästa koreografi.

Australiensiska Sia har gett ut fem album som soloartist och som låtskrivare har hon fullkomligt dominerat musikscenen. Sia ligger bakom många av vår tids monsterhits och bara under 2013 levererade hon framgångsrika låtar åt Rihanna (“Diamonds”), Katy Perry (“Double Rainbow”),Britney Spears (“Perfume”), Beyoncé (“Pretty Hurts”) och Celine Dion. Utöver det har hon även hunnit göra samarbeten med DiploThe WeekndKylie MinogueAngel Haze och nu senast Brooke Candys EP ”Opulence”. Sia har även skrivit, och lånat ut sin röst på, låtar som “Titanium” med David Guetta, “Beautiful Pain” medEminem och “Wild Ones” med Flo Rida.