Fotograf: Paul Edwards

Steph K släpper andra singeln "Space"

Lyssna här: StephK.lnk.to/Space

I början av oktober debuterade Sveriges nya R&B-löfte - Steph K med låten Rutin, en lekfull låt med inslag från det tidiga 2000-talet.

24-åriga Stephanie Khouri som hon egentligen heter är artist och låtskrivare från Stockholm med rötter från Libanon. I musiken speglas Steph K’s livsupplevelser som kvinna i storstadens utkanter – med både ofiltrerade och ärliga låttexter.

Steph K fortsätter nu på samma spår och släpper andra singeln - Space, en låt som Steph hoppas kan inspirera och förespråka hos unga tjejer.

Steph K om Space:
Ni vet när man kollar tillbaka på ett ex och frågar sig själv 'varför har jag varit intresserad av honom? Varför har jag ens lagt två sekunder på honom??' Det handlar 'Space' om för mig. Ett osäkert ex som försökte spela spelet och när han inte fick ut den reaktionen han ville från mig tog han till extrema metoder för att få min uppmärksamhet. Även långt efter allt var över försökte han ha övertaget och claima mig, medan jag skämdes över att jag någonsin ens träffat människan.

'Space' handlar generellt om osäkra män som tar till med manipulation mot tjejer som är alldeles för bra för dem. Detta är det enda sättet dessa män kan lyckas, OM de ens lyckas komma åt dessa bra tjejer! Det slutar alltid med att tjejerna vaknar upp från sin bubbla en dag, inser sitt värde och undrar 'hur fan de ens kunde dejta någon som honom'. Låten speglar det stadiet i livet - när man inser att livet är så mycket bättre utan honom.

Space släpps idag 13 november via Sony Music. Låten är producerad av KJ och skriven av Steph K tillsammans med Aleksej och Dani M.

FÖLJ STEPH K: Instagram I Spotify I Youtube