The Offspring släpper nya albumet "Days Go By"

The Offspring släpper nya albumet "Days Go By"

Den 27 juni släpper The Offspring det nya albumet ”Days Go By”, producerat av Bob Rock. Först ut är titelspåret ”Days Go By” samt låten ”Cruising California (Bumpin' In My Trunk)som släpps idag.

"I don't know why but I felt sort of serious writing this record and when I finished I felt I needed to have a few playful songs too.  Kind of both sides of the Offspring.  Either way I think these songs are all going to be a lot of fun to play live",  säger bandets frontman och gitarrist Dexter Holland.

I lördags spelade bandet på KROQ Weenie Roast Y Fiesta i Verizon Wireless Amphitheatre, Irvine, CA tillsammans med Coldplay, Incubus, Silversun Pickups, Pennywise med flera. Under 2012 kommer The Offspring fortsätta sin turné världen över.

The Offspring har spelat 1100 gig världen över och sålt mer än 36 miljoner album. Bandets release från 1994 “Smash” är fortfarande det mest säljande albumet genom tiderna släppt av ett independentbolag.

The Offspring är Dexter Holland (sång, gitarr), Noodles (gitarr), Greg K (bas) och Pete Parada (trummor).

www.offspring.com

Days Go By låtlista:

1) The Future Is Now
2) Secrets From The Underground
3) Days Go By
4) Turning Into You
5) Hurting As One
6) Cruising California (Bumpin' In My Trunk)
7) All I Have Left Is You
8) OC Guns
9) Dirty Magic
10) I Wanna Secret Family (With You)