Pressinbjudan till författarpresentation av sommarens ljudböcker

Att lyssna är det nya läsa - inte minst genom smartphonens verkliga genombrott.

Att ladda ned berättelser och t ex tips från coachen till mobilen kommer vara det nya sättet att få inspiration och förgyllda stunder på beachen, i bilen, under joggingen eller när du påtar i trädgården i sommar. Att inte ha tid att läsa finns inte.

- Många förgyller måstesysslor som tex städning med att samtidigt öronläsa en ljudbok,  säger Anna von Schéele, grundare av ljudboksförlaget A Nice Noise som nu firar 1 år på en stor ljudboksrelease på måndag den 16 maj på So Stockholm i Kungsträdgården.

Möt bla Carolina Gynning, Fredrik Härén, Bob Hansson och Anna Fredriksson som presenterar böckerna som kommer att höras mest i sommar.

Mer info om de deltagande författarna:

Carolina Gynning, programledare, konstnär med en av Sveriges största bloggar författardebuterar med nya thrillergenren ”dirty crime”.  Carolina Gynning berättar om sin romandebut LAURA Flickan från havet som är skriven med ett rakt språk och som utspelar sig i glamorösa, kriminella kretsar i MedieStockholm, London och Thailand.

Fredrik Härén, Sveriges främste förespråkare för kreativitet, numer med hemvist i Singapore romandebuterar  nu med De ickesynliga,  som han beskriver som ”Sophies värld möter Matrix”. Har du träffat på barn som har fantasikompisar? Vem har sagt att de bara är fantasi?!

Anna Fredriksson, erkänd film- och TV-manusförfattare är nu aktuell med  Sommarhuset, en feelgood-roman som gör lite ont. En innerlig syskon och kärleksrelationsroman.  ”Syskon är som vänner som du aldrig blir av med”.

Sveriges nya författartrio har bildats - Leif Eriksson, Bob Hansson och Martin Svensson – släpper sin första gemensamma bok – den humoristiska Dingo Dingo – Den manliga frigörelsen är här! om den manliga frigörelsen där män frigör sig från sina fruar genom...att kramas!

Tid: Måndagen den 16 maj 18.00-20.30. Bokpresentationerna  startar kl 18.30!

Med på författarpresentationen finns Urbanista Earphones, nylanserade lurar perfekt för ljudboken

Plats: So Stockholm i Kungsträdgården

Vi bjuder på ett glas rosébubbel och minicupcakes

Varmt välkommen!