AVATARIUM släpper nytt!

AVATARIUM släpper nytt!

Svenska AVATARIUM släpper sitt nya album Death, Where Is Your Sting den 21 oktober 2022 på AFM Records.

Första smakprovet från skivan ”God Is Silent” är ute nu!

LYSSNA HÄR!

Bandets gitarrist Marcus Jidell kommenterar singeln:
”En klassisk Avatarium doomster med en annan twist. Även om det inte var avsiktligt hör jag nu hur vi blev influerade av band som Trouble, Deep Purple och Candlemass. Men om du letar efter inspiration varför inte lyssna på mästarna. Vi vill också passa på att tacka våra fans för all uppmuntran och kärlek under pandemin. Vi älskar er tillbaka!

Avatarium
bildades 2012 av Candelmass Leif Edling! Bandet har släppt 4 album och idag ser bandet ut såhär:
Jennie-Ann Smith, Marcus Jidell (Evergrey, Soen), Mats Rydström (Abramis Brama), Andreas Habo Johansson och Daniel Karlsson.