Bloodbath - The Arrow Of Satan Is Drawn - release 20181026

Bloodbath - The Arrow Of Satan Is Drawn - release 20181026

Några tonåringar uppväxta på 80-talet med skräck och slasherfilmer som en del av vardagen. Det pratades förbud och censur. Media hängde raskt på och varnade för videovåld på VHS-spelare runt om i Sverige!

Snabbspola 30 år fram i tiden och några av dom här tonåringarna ligger bakom ”Bloodbath” Sveriges bästa och blodigaste dödsmetal band.

Återigen hittar vi Nick Holmes bakom mikrofonen och bandet är högaktuella med nya plattan ”The Arrow Of Satan Is Drawn som släpps nu på fredag. Nya videon ”Chainsaw Lullaby” är en hyllning till 80-talets favoritfilmer.” En AC/DC – inspirerad Death ´n´Roll känga.

Welcome to the terrifying Bloodbath world where the saw IS the law!

Om förra skivan och 2014 års bejublade ”Grand Morbid Funeral” var ljudet av en annalkande apokalyps, är ”The Arrow Of Satan Is Drawn” själva essensen av förstörelse och undergång. Med världsledare som hotar varandra med kärnvapen över sociala meder, ett alltmer skiftande klimat, kapitalism som sliter samhället sönder och mänsklighetens självmedvetna överlåtelse till övervakning, låter Bloodbath sitt femte opus vara en hyllning till världens nuvarande tillstånd.”

Bloodbath - ”The Arrow Of Satan Is Drawn" släpps den 26 oktober. På Peaceville Records med exklusiv distribution genom Sound Pollution.

För ytterligare info / länk för recension / intervjuer, kontakta: carl.vonschewen@soundpollution.se