Defecto återvänder i höst med sitt tredje album ”Duality”

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2020 10:00 CEST

Defectos djupdykning ner i metalscenen har varit framgångsrik. Och även hastig. Bara ett år efter att danskarnas debut släpptes fick de agera förband till giganter som Metallica och Rammstein. Turnéerna avslöste varandra och de spelade flertalet utsålda gig i både sitt hemland som övriga Europa. Utöver detta, var bandet även frekventa på världens största festivalscener.

Denna korta och intensiva succé gav bandet snabbt ett rykte om att vara en pålitlig liveakt. Samtidigt vittnar även de miljontals streams bandet fått med sin musik att det även finns något djupare som fansen älskar.

I höst återvänder Defecto, starkare, bättre och något mer utvilade, med sitt tredje album ”Duality”

En kombination av både ljus och mörker och ett monument över vad Defecto står för.

Defecto - Duality släpps på Black Lodge Records.

Kommentarer (0)

Kommentera