"Devil May Care" ny låt från Heavy Tiger, specialskriven av Ola Salo.

"Devil May Care" ny låt från Heavy Tiger, specialskriven av Ola Salo.

Stockholmsbandet Heavy Tiger släpper äntligen en ny singel och det är dessutom bandets första release på Wild Kingdom/Sound Pollution!

Singeln, med titeln Devil May Care är skriven till Heavy Tiger av ingen mindre än Ola Salo. Och vi minns väl hur Salo med sitt The Ark radade upp hits efter varandra och Devil May Care, denna lite Adam Ant-doftande poplåt är inget undantag.

“Devil May Care” är inspelad och producerad av Nicke Anderssons i hans studio The Honk Palace och mixad av Stefan Boman i Psykbunkern (Kent).

Heavy Tiger är ett band med sina musikaliska rötter i 60 och 70-talet. Melodier och riff som sätter sig direkt kombinerade med ett sväng man inte trodde fanns och med 100% attityd. Många svär på att Heavy Tiger är landets bästa liveakt, och nog förstår man dem. Med sin alldeles unika mix av explosivitet och scenisk närvaro, fyrar trion av häpnadsväckande shower som inte lämnar någon oberörd. Med explosivitet syftas här inte på pyroteknik. Vem som helst som sett dessa tjejer live förstår att sådana grepp inte behövs. Heavy Tiger är sig själva nog.

"Ni har väl inte missat det här asgrymma bandet?" - Ola Salo om Heavy Tiger

Singeln ”Devil May Care” släpps den 30 september på Wild Kingdom/Sound Pollution.

För ytterligare info kontakta: Calle Schewen 070-3992666 / carl.vonschewen@soundpollution.se

Foto: Niclas Brunzell