Electric Boys avrundar 2018 på Kägelbanan!

Electric Boys avrundar 2018 på Kägelbanan!

Med sitt nya album ”The Ghost Ward Diaries” visar Electric Boys att de fortfarande är ett av Sveriges absolut bästa rockband. I Sweden Rock MagazinesJURYN” hamnar skivan på första plats och recensioner i övrig media instämmer:

Aftonbladet: ”Svängigt och självutlämnande med Electric Boys.”

DN 4/5: Electric Boys har ett alldeles eget sväng i botten.”

Nöjesguiden: Gitarrtonerna är fler och Connys röst får mer utrymme, likt ett modernare ZZ Top och luftigare Rival Sons, utgör de en utsökt mix som gör Electric Boys till ett mer sofistikerat val bland dagens alla starka 70-talsdyrkande rockband”

Själv säger Conny Bloom:

”- Vi gillar riff, bra melodier och tungt groove! Vi har spelat in på analoga instrument. Jag gissar att det kallas klassisk rock.”

Singeln ”You Spark My Heart” snurras flitigt på flera radiostationer och ligger tryggt på P4´s spellista!

Bandet har gjort några extremt uppskattade livestop efter skivsläppet och nu på lördag avrundar de ett lyckat 2018 med en Stockholmsspelning på Kägelbanan med Abramis Brama som support. Med det går bandet in i 2019 och redan nu är det klart att Electric Boys spelar på Sweden Rock Festival sommaren 2019.

För ytterligare info kontakta: mail@soundpollution.se