Foto: jason Myers

Goodbye June vs Greta van Fleet!

Amerikanska bandet Goodbye June består av tre kusiner som bildade bandet efter att gitarristen Tyler Baker’s bror plötsligt gick bort. För att hedra minnet av honom har dom döpt sitt band till Goodbye June, samma månad som han gick bort. Bandet har svurit att nu ägna sig åt ett själfullt liv och spela med ett livsbejakande sound.

Bandets första album "Magic Valley" (2017) släpptes på amerikanska Interscope och rönte en hel del uppmärksamhet! Nu kommer bandets andra platta ”Community Inn” på Earache Records och alla pratar redan om att bandet kommer att breaka rejält!

Bandet öppnade upp för ZZ TOP i Uppsala i somras och åkte dessutom support till Greta van Fleet på deras Europaturné.

Musiken är en fusion mellan hård rock och den amerikanska söderns blues samt gospel swing, till stor del influerad av bandets strikta pingstkyrkliga uppväxt. Soundet konkurrerar med den nya vågen av rockband såsom Greta Van Fleet och Rival Sons samtidigt som nya musikaliska lager läggs på och som täcker hela spektrumet från Led Zeppelin till Kings Of Leon.

Goodbye June - Community Inn släpps den 25 oktober på Earache Records med exklusiv distribution genom Sound Pollution.