Heavy Tiger - Devil May Care - UTE NU!

Heavy Tiger - Devil May Care - UTE NU!

Heavy Tiger, ett av Sveriges just nu bästa band släpper sin första singel ”Devil May Care”. En låt specialskriven till bandet av Ola Salo!

“Devil May Care” är inspelad och producerad av Nicke Anderssons i hans studio The Honk Palace och mixad av Stefan Boman i Psykbunkern (Kent).

Heavy Tiger är ett band med sina musikaliska rötter i 60 -och 70-talet med melodier och riff som sätter sig direkt. Detta i kombination med ett sväng du aldrig hört och alltid med 100% attityd!

Trots sin unga ålder har Heavy Tiger hunnit med ett flitigt spelande i hela Skandinavien såväl som England och Spanien, både på egen hand och tillsammans med band som Backyard Babies, The Soundtrack Of Our Lives och Imperial State Electric. Alltid till publikens stora häpnad och förtjusning. Somliga tycker sig förnimma ett The Runaways under deras storhetstid, andra hör hellre influenser av såväl KISS som Thin Lizzy, men alltid med anslaget av The Clash när de var som bäst.

Bedöm själva!

Lyssna på Devil May Care här!

För ytterligare info kontakta: Calle Schewen 070-3992666 /carl.vonschewen@soundpollution.se