PRINS SVART släpper singel med Janne Åström!

PRINS SVART släpper singel med Janne Åström!

Fredagen den 5:e juni släpper Prins Svart andra singeln från kommande albumet ”Under Jord”! Låten heter ”Sanningen för mig” och gestaltas av Janne Åström, en av Sveriges mest säregna och teatrala rocksångare!

Henrik i bandet förklarar vad som ledde fram till samarbetet: ”Janne har tittat förbi på våra Stockholmsspelningar med Prins Svart och så fort det stod klart att vår förra sångare inte längre kunde vara med, så ringde Stefan Bergström (Skintrade) upp mig och nästan skrek i örat att vi måste ringa Janne! Sagt och gjort, ställde vi frågan och till vår stora glädje tackade Janne ja nästan omedelbart!”

Henrik fortsätter: ”Jag skriver texterna och jag hade en låt som jag trodde skulle passa Janne, med tanke på hans bakgrund som musikalartist och Cornelistolkare. Den krävde en tyngd och ett allvar som jag visste att Janne hade, men jag blev ändå väldigt glatt överraskad när jag hörde resultatet!”

”Vi siktade på att få till en riktig ballad från det tidiga sjuttiotalet, typ Free och tidiga Scorpions, men med Jannes unika röst och framställan, så blev låten till något modernare och än mer storslaget.”

”Sanningen för mig”  släpps digitalt den  5:e juni och albumet ”Under Jord” släpps den 21:a augusti 2020!