PRINS SVART släpper singel med Mats Levén!

PRINS SVART släpper singel med Mats Levén!

Idag, fredagen den 7:e augusti släpper Prins Svart tredje singeln från kommande albumet ”Under Jord”! Låten heter ”Inte så lätt som det ser ut” och framförs av Mats Levén, Sveriges kanske mest namnkunniga och mångsidiga rockröst!

Henrik förklarar vad som ledde fram till samarbetet: ”Mats och jag började skriva musik ihop under min tid i The Poodles och i samband med detta började jag även skriva texter på svenska. Mats har varit ett viktigt bollplank och en supporter av det vi velat göra i Prins Svart och därför kändes det självklart att ställa frågan om han ville bidra genom att sjunga på nya plattan.”

Henrik fortsätter: ”Mats har en unik röst och erfarenhet av ett stort antal musikaliska sammanhang. Han är enormt professionell och har en urstark musikalisk intuition som gör arbetsprocessen väldigt tydlig. Låten ”Inte så lätt som det ser ut” handlar om att hålla ögonen på målet och att följa spåren genom mörkret. Den handlar också om att vara uträknad men att inte bli reducerad bara för att andra inte tror att man har något att komma med.

”Låten har drag av både Billy Idol och Blue Öyster Cult, men med Mats leverans, så blir den såklart något helt annat!”

Prins Svart - Inte så lätt som det ser ut - Lyssna här!

”Inte så lätt som det ser ut” finns ute nu på alla digitala plattformar!

Prins Svart - ”Under Jord” släpps den 21:a augusti 2020 med exklusiv distribution genom Sound Pollution.