Re-Armed släpper nya videon Beyond The Horizon!

Re-Armed släpper nya videon Beyond The Horizon!

Det finska melodiska death metal bandet RE-ARMED släpper idag en ny video till första singeln ”Beyond The Horizon” från bandets nya album "Ignis Aeternum", som släpps den 5 juni på det svenska bolaget Black Lion Records.

Bandet säger att det nya albumet är "inspirerat av livets fortsättning". Det är en ode till livet självt, till vår biologiska mångfald, till vår hemplanet Jorden. Varje låt på albumet innehåller vackra melodier, symfoniska element och mer renare sång än någonsin tidigare i bandets historia.

Den nya videon "Beyond The Horizon" från det kommande albumet är ute nu - Enjoy!

Bandet kommenterar den nya singeln och musikvideon: "Generellt sett var den här låten och musikvideon ursprungligen gjord för att värna hoppet, leta efter bättre dagar, se bortom horisonten. I mänsklighetens senaste historia är det nu eller aldrig när vi måste förenas och hitta lösningar tillsammans. Det är vad vi behöver idag för att överleva under denna svåra tid. Måste styrkan vara med dig! "

RE-ARMEDIgnis Aeternum - släpps den 5 Juni på Black Lion Records med exklusiv distribution genom Sound Pollution.