RIVAL SONS - Live på Strand 17 november!

RIVAL SONS - Live på Strand 17 november!

Rival Sons är äntligen på väg tillbaka till Sverige! Efter en bejublad exklusiv konsert på Putte i Parken i Karlskoga i somras är det många som önskat återse, eller att få uppleva, Rival Sons live. Den 17 november blir det verklighet när de intar scenen på Strand i Stockholm!

Rival Sons är bokstavligen soundtracket till armbrytning och Indy Car-racing men det är ett grymt tecken denna dag. Rival Sons är bokstavligen också ditt nya äss i skjortärmen när ni diskuterar ny good shit!

Rival Sons är bluesrock men inte bluesrock som man oftast associeras med stela och mästrande gitarrförsäljare som tycker det är ”groovy” med lite 16-bar jam. Nej, nej, nej... det är rå-rökig träskboogie som har allt gemensamt med Led Zeppelins souliga gung och Son Houses delta-blues och inget alls med träigt skit. Spaltmeter kan vigas åt hur fullkomligen brutalt bra deras album ”Pressure and Time” är men bara för att man kan betyder det inte att man ska. Däremot kan vi bara slå ett ytterst hårt slag för deras kommande besök här i Sverige. Inte ett kanske utan ett måste!

Rival Sons gitarrist Scott Holiday låter hälsa:
"After one month's return to the States, we could no longer take it, being away from our fans in Europe.  So we are elated to be getting back out to them this November. Hopefully everyone over there is ready for a full-on, rock 'n' roll, smack-in-the-face, kick-in-the-pants assault...  Because that is what we aim to deliver”

Rival Sons gästar What We Do Is Secret på Strand i Stockholm den 17 november. Hoppas du gör detsamma.

För dig som inte hört Rival Sons än, smaka på videon till titelspåret ”Pressure & Time” här!

”Pressure & Time” släpptes 23/5 (Earache/Sound Pollution), och fick ett synnerligen väl mottagande runt om i hela världen. I Sverige vann den”Juryn” i Sweden Rock Magazine där 5 recensenter tar sig an 9 aktuella plattor.
”Jag slår bakut och gnäggar lika glatt som en hingst som får foder för första gången på en vecka. Vansinnigt vital och levande classic rock som med hjälp av en guds hammare bankar sig in i hjärtat på mig. Det bästa som passerat mina besudlade öron på flera år. Faktiskt.” – Carl Linnaeus, betyg 9/10.