Rival Sons på Monsters Of Rock!

Rival Sons på Monsters Of Rock!

Rival Sons, högaktuella med albumet "Hollow Bones" är just nu ute som support på Black Sabbath The End Tour, en turné som gör nedslag i Sverige som en del av Monsters Of Rock den 9 Juli på Friends Arena.

Det blir Rivals Sons första spelning i Sverige på den nya skivan.

‘Hollow Bones’ debuterade på Sverigetopplistans 1 plats med vinylen och plats 7 på den totala listan.

Inspelad och producerad av 2 x Grammy vinnaren Dave Cobb som säger så här om bandet: “Rival Sons are the best rock ‘n’ roll band on the planet!”

Long Beach-bandet har jämförts med storheter många gånger, samtidigt som man har skapat sitt eget sound med fem albums och en EP med sig i gitarrfodralet. Greg Moffitt på BBC beskrev Rival Sons som: ”an electrifying blend of Led Zeppelin, Free, Bad Company, Deep Purple, the Doors and a dozen others” bland annat.

Bandets sångare Jay säger såhär om skivan: “Each record we’ve made has been part of a distillation toward revealing the band’s essence. This record, finally is the release of the unapologetic, wild beast that has long lived within the ribs of Rival Sons howling to be freed.”

Vi ses på Friends på Lördag!

För ytterligare info: carl.vonschewen@soundpollution.se