Rival Sons tillbaka på svensk mark!!

Rival Sons tillbaka på svensk mark!!

Högaktuella med sitt fjärde album ”Great Western Valkyrie” som släpptes dem 4 juni kommer ett av världens hetaste rockband till Storsjöyran. Rival Sons kom 2011 med sitt första album ”Pressure & Time" och ryktet spreds snabbt om bandet som kommit för att återuppliva rock n roll.

På sina följande plattor och omfattande världsturnéer har Rival Sons bevisat sig kapabla att göra just det med sin mix av blues, garage- och hårdrock. Bandet verkar i en tradition där Led Zeppelin är ledstjärnor, men utvidgar också sitt sound med influenser från glam rock, rockabilly, surf och soul. De har också turnerat med såväl AC/DC som Aerosmith, två akter som också ger en indikation om Rival Sons musikaliska värld.

Bandets senaste album hamnade på Topp 10 så Sverigetopplistan och i samband med releasen öppnade man för Aerosmith på Tele 2 Arena i Stockholm. Rival Sons ligger på Earache Records med exklusiv distribution genom Sound Pollution.

Men nu är alltså bandet tillbaka igen, Lördagen den 2 Augusti besöker bandet Storsjöyran i Östersund!

Här kan du se videon till singeln Open My Eyes - https://www.youtube.com/watch?v=umrIUDOo-aM

Är du intresserad av en intervju hör av dig till: carl.vonschewen@soundpollution.se