Stevie Klassons "Rock N' Roll Tales From A Crooked Highway"

Stevie Klassons "Rock N' Roll Tales From A Crooked Highway"

Stevie Klassons ”Rock N' Roll Tales From A Crooked Highway", är en rock n 'roll bok som inte liknar något annat du tidigare har läst.

Boken består av ett gäng korta berättelser, en del berättat av Stevie och en del av Stevies vänner. Och där den gemensamma nämnaren är ”It´s Only Rock´n Roll But I Like It”.

Boken som släpps den 24 januari kommer tillsammans med ”Stevie Klasson s Black Weeds” debutalbum.

Kolla in den första av tre trailers för boken HÄR;

Vem är då Stevie Klasson? Han är född den 28 juli 1968 i Södertälje, började spela punk i olika band vid 13 års ålder.

Sommaren 1987 träffade Stevie gitarristen Johnny Thunders och dom inledde ett samarbete som varade fram till Johnnys död 1991.

Stevie har genom åren även turnerat och spelat in med bland annat Diamond Dogs, Conny Blooms Groovies Inc., Hanoi Rocks, Freddie Wadling, Spain, ja listan kan göras lång.

2007 släppte han “Don’t Shoot The Messenger” " (Wild Kingdom) med lite hjälp från en rad goda vänner som Nicke Andersson (Imperial State Electric, The Hellacopters), Robert "Strängen" Dahlqvist (Hellacopters), Vigilante Carlstroem (Hives), Mattias Bärjed (Soundtrack Of Our Life), Peter Svensson (Cardigans), Chris Wilson (Flaming Groovies), Darrell Bath (Vibrators / Uk Subs), Brady Blade (Emmylou Harris) och Glen Matlock (Sex Pistols).

År 2009 startade han bandet Black Weeds och tillsammans med Martin Tronsson, Robert Eriksson (Hellacopters / Winnerbäck), och Boba Lee Fett (Hellacopters / Winnerbäck) är Black Weeds ett av Sveriges absolut bästa Rockband. En riktigt bra kväll kan även Black Weeds gästas av Stevies gamla kompis Conny Bloom eller kanske till och med Andy McCoy.

Releasefest för boken och albumet kommer att hållas på Akkurat (Hornsgatan 18) i Stockholm Söndagen den 24 januari. Dörrarna öppnar 19:00 och en gott råd att vara där tidigt.

För ytterliggare info / intervjuer kontakta: carl.vonschewen@soundpollution.se