STRÖM.

STRÖM släpper nya singeln och videon "Ta Mig Tillbaks", samt samarbetar med ett av Skandinaviens största bokningsbolag

Framgången fortsätter för det kritiker- och publikhyllade Växjöbandet

Idag släpps den nya singeln och videon "Ta Mig Tillbaks" med rockbandet STRÖM, som bland annat beskrivits i ordalag som den svenska rockmusikens framtid av musikprofessorn Jan Gradvall i TV4:s "Nyhetsmorgon". Samtidigt utannonserar gruppen sitt nya samarbete med All Things Live, ett av Skandinaviens största bokningsbolag.
Singeln och videon plus pre-order av kommande albumet hittar du här:

Plötsligt fanns de bara där, för lite mer än en månad sedan. Debutsingeln "Tiden Sjunger" blev viral på nolltid, både låten samt tillhörande video, och STRÖM beskrevs som rockmusikens nya hopp i Sverige – av såväl tunga musikjournalister (Jan Gradvall, Lars Nylin, Germund Stenhag, Mathias Bridfelt, med flera) som av sin egen publik som växer snabbare och snabbare för varje dag.

Den 23 september släpps debutalbumet från STRÖM, och idag har Black Lodge/Sound Pollution nöjet att presentera nästa smakprov, i form av singeln "Ta Mig Tillbaks". Låten är ytterligare en rejäl, medryckande rockrökare som skräddarsydd för den svenska försommaren, med en video inspelad på motorcykelgaraget Pistoncult i Stockholm.

Parallellt med singelsläppet har STRÖM också blivit en del av stallet hos All Things Live som är ett av Skandinaviens största bokningsbolag, och arbetet med att boka festival- och klubbspelningar för sommaren och hösten pågår redan för fullt. Redan tidigare den här veckan kunde man med glädje berätta att en av Sveriges äldsta och tyngsta festivaler – anrika Storsjöyran i Östersund – har bokat bandet för en spelning.
STRÖMs agent Christian "Crippe" Määttä på All Things Live säger: "STRÖM är precis vad den svenska scenen behöver just nu. En god dos klassisk rock stöpt i den svenska landsbygden. Det låter fräscht, det låter rätt! Det ska bli väldigt kul och spännande att vara med på deras resa framåt."

Johan Hargeby på skivbolaget Sound Pollution lägger till: "Hörde direkt att de är ett fantastiskt rock'n'roll-band! STRÖM träffade den där nerven hos mig med sin klassiska hårdrock med finess och smarta svenska texter. De har oerhört starka låtar som håller för ett helt album. Vi på Black Lodge/Sound Pollution vill vara med och ta bandet hela vägen till toppen."

Några fler röster:
"Det mest smittande, inspirerande, spelglada svenska rockband jag sett på väldigt länge. Precis vad 2022 behöver."
– Jan Gradvall (Dagens Industri, TV4, med flera)
"Energin står som spön i backen. Missa inte om du får chansen!"
– Lars Nylin (Musikindustrin.se)
"STRÖM fyller ett tomrum i svenskt musikliv. Unik mix av elförstärkta gitarrer, äkta spelglädje och svenska texter med innehåll, allt levererat av fina småländska rockhjärtan."
– Mathias Bridfelt (musikredaktör på SVT, med mera)

STRÖM bildades i Växjö, Småland 2019 av medlemmarna som fortfarande utgör bandet – Zdravko Zizmond (sång), Calle Sjöqvist (gitarr), Johan Siljedahl (gitarr), Joel Carnstam (bas) och Tomas Salonen (trummor). Medlemmarna har tidigare erfarenhet från band som exempelvis Kongh, Skogen Brinner, Streets of Mars och John Bull Gang. Debutalbumet "Ström" släpps den 23 september och har spelats in av medlemmarna själva. För mixning och mastring har de anlitat Johan Forsman Löwenström (Håkan Hellström, Weeping Willows, Soundtrack of our Lives, med flera).

För ytterligare info, kontakta: carl.vonschewen@soundpollution.se