SULO & IDDE - ny singel "Radion spelar vackert"!

SULO & IDDE - ny singel "Radion spelar vackert"!

Sulo Karlsson och Idde Schultz släppte i oktober förra året albumet ”Ur ett brev” med tonsatta dikter av Per Ragnar där singlarna ”Res dig” och ”Inatt min vän är jag åter hos dig” spelades flitigt på P4. Nu är duon på gång med ett nytt album, ”Kocksgatan Revisited” (Legal Records/Sound Pollution), som släpps i september 2011.

Första smakprovet från skivan heter ”Radion spelar vackert” och släpps 7 juni.

Sulo, med ena benet i Diamond Dogs och det andra som framgångsrik låtskrivare, och Idde Schultz känd dels som soloartist, dels som en femtedel av Docenterna samt som ena halvan av Anna Stadling & Idde Schultz, träffades genom den gemensamma vännen Staffan Hellstrand och upptäckte flera gemensamma nämnare inom musiken.

Sulo & Idde sätter även upp en musikteaterversion av ”Kocksgatan” på Boulevardteatern i Stockholm med planerad premiär i november.