SUPERCHARGER - Live i Stockholm torsdag 3/11!

SUPERCHARGER - Live i Stockholm torsdag 3/11!

SUPERCHARGER
Live i Stockholm Torsdag 3/11!

Köpenhamnsbaserade Supercharger är äntligen tillbaka på svensk mark! Torsdagen den 3/11 är det dags för Bandit-fest på Pub Anchor i Stockholm. Headlinar gör danska Supercharger som släppte sitt andra kritikerrosade album ”That’s How We Roll” i våras.

”That’s How We Roll” öppnar upp ett nytt kapitel för SuperCharger. De 12 låtarna på skivan visar på ett skarpare, mer varierat och överraskande rocksound, vilket hörs på både arrangemang och produktion. Medans debuten var renodlad hård rock och (som bandet stolt meddelade vid tidpunkten för släppet) utan en enda ballad, har SuperCharger denna gång låtit flera influenser komma in i soundet. På plattan leks det lite med country och railroad blues, men fokus ligger självklart fortfarande på SuperChargers explosiva hårda rock.

Albumet är producerat av Kristian Thomasen som har jobbat med danska storsäljande band som Black City, Hush och Tue West. Som co-producer med speciellt fokus på sångarrangemang hittar vi Anders Ringman (Chris Laney). Mia Coldheart från Crucified Barbara gästsjunger tillsammans med Mikkel på låten ”Redemption Song”.

SuperCharger har blivit en mycket populär liveakt de 3 senaste åren och är kända för sina energiska liveshower. Med tre turnéer i Danmark, flera spelningar i Tyskland, Sverige, Holland och Belgien, en stor mängd festivalspelningar och som förband till D.A.D., Nashville Pussy och Mustasch har bandet byggt upp en stor fanbase och vunnit ett erkännande som liveband.

Supercharger vann ”Årets Debutalbum” på Danish Metal Awards 2010!

Se nya videon till ”Rise And Fall” här!