The Cult i våldsam bussolycka!

The Cult i våldsam bussolycka!

Bandet The Cult, med sångaren Ian Astbury & gitarristen Bill Duffy i spetsen råkade ut för en våldsam bussolycka på väg från Kroatien till Slovenien. Efter Slovenien väntar dagens spelning på Roskildefestivalen i Danmark.

Ian kommenterar själv olyckan:

"I was the only one awake," said the band's vocalist Ian Astbury, who was seated in the bus's front lounge.  "All of a sudden, the bus veered violently, hit the guard rail and tipped on a 45-degree angle, then righted itself and came to a halt.  The guard rail was the only thing that prevented us from going over an 80-foot drop."

Efter att ha kastats ut i gången skadar Ian både rygg och axlar, men trots det rycker han på axlarna, The Show must go on!

The Cult är just nu på turné för att supporta sitt nya album ”Choice Of Weapon” Black Lodge / Sound Pollution, enligt många bandets bästa skiva på 20 år.