The Mobile Homes - The Sorrow Stays For Good - remix av Albin Myers

The Mobile Homes - The Sorrow Stays For Good - remix av Albin Myers

Två spår från The Mobile Homes senaste album "Trigger" har blivit remixade av Albin Myers and Pete Gleadall och släpps som en 12” med titeln ”trigger-HAPPY” den 17 juni!

Men redan idag släpps en ”radio-edit” av ett av spåren, The Sorrow Stays For Good i Albin Myers remix”

Lyssna här!

Albin kommenterar:
"Att ta mig ann remix-jobbet av "The Sorrow Stays For Good" var en utmaning som var väldigt kul! Har tidigare jobbat med Hans som alltid gett mig fritt spelrum när det kommer till mitt skapande."

Albin Myers har i 15 år producerat och spelat elektronisk dansmusik över hela världen. Jobbat med några av dom största inom scenen som Steve Aoki, Axwell & David Guetta samt turnerat med artister som The Prodigy och Avicii. Albin rör sig med andra ord brett i den stora världen av elektronisk dansmusik. Till vardags sitter Albin och skapar ny musik i sin studio i Slakthusområdet.

The Mobile Homes bildades 1984 och har under årens lopp haft olika formationer men består nu av grundarna och bröderna Andreas och Patrik Brun tillsammans med Hans Erkendal, Sami Sirviö och Markus Mustonen (Kent).

The Mobile Homes - trigger-HAPPY - release 20220617 på Wild Kingdom Records